logo

Aktuality

Začalo stavební řízení na projekt Elektrizace a modernizace železniční tratě Otrokovice-Vizovice

26. 8. 2024

Stavební práce by se podle Správy železnic měly rozběhnout na začátku roku 2026 a skončit před koncem roku 2030.

Neustále se protahující příprava velké modernizace a elektrizace trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic se posunula do další fáze. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) aktuálně zahájil stavební řízení k jedenáctikilometrovému úseku Otrokovice – Zlín střed. Žádost o povolení podala SŽ na Drážní úřad loni 18. prosince, agendu následně převzal nově vzniklý DESÚ. Oznámení o zahájení stavebního řízení se objevilo na jeho úřední desce.

SŽ rozdělila modernizaci 25 kilometrů dlouhé trati na dvě části. Pro úsek Otrokovice – Zlín může být vydáno stavební povolení, neboť už od března 2022 má SŽ v ruce pravomocné územní rozhodnutí. Pro navazující úsek do Vizovic bylo územní rozhodnutí po letech příprav a změn dokumentace vydáno loni v polovině prosince, dosud ale nenabylo právní moci a po odvolání jej řeší ministerstvo pro místní rozvoj.

Stavební práce by se podle Správy železnic měly rozběhnout na začátku roku 2026 a skončit před koncem roku 2030. Pak se Zlín zařadí mezi krajská města, kam vede elektrizovaná železnice; jediným krajským městem „bez drátů“ zůstane Liberec. Podle původních plánů se mělo začít s vylepšováním zlínské trati už v roce 2021, následně byl termín posunut na rok 2024. Aktuálně odhadované celkové náklady činí 12 miliard.

Trať bude elektrifikována střídavou soustavou. V části mezi stanicemi Zlín-střed a Otrokovice dojde ke zdvoukolejnění trati. Obě uvedená nádraží projdou kompletní rekonstrukcí, získají nová nástupiště, podchod a novou nádražní budovu.

V rámci stavby se zároveň zruší zastávky Otrokovice-Trávníky, Zlín-U Mlýna, Zlín-Malenovice a Zlín-Louky. Tato místa mají být v budoucnu obsloužena MHD. Nově naopak vznikne zastávka Zlín-Malenovice obec. Rychlost vlaků v úseku se zvýší z 60 km/h na 100 km/h.

Celkem tři přejezdy budou nahrazeny mimoúrovňovým křížením, velkorysé řešení představuje především zhruba dvousetmetrový tunel v Kvítkovicích.



Obrázky