8. 2. 2023
Osmnáct kilometrů dlouhý úsek má být součástí výstavby formou PPP.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) překonalo další překážku ke stavbě úsekuD35 ze Starého Města do Mohelnice. Jeden z odpůrců stavby stáhnul zpět svéodvolání proti územnímu rozhodnutí vydaném v závěru loňského roku. Rozhodnutíje tak pravomocné.
Bez dalších detailů o zpětvzetí odvolání o tom informoval na Twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. „Jedná se o důležitý krok v přípravě, který umožní řešit získání stavebního povolení a majetkoprávní přípravu. Dokumentace pro stavební povolení byla zpracována v předstihu, aby příprava mohla plynule pokračovat,“ řekl Mátl. Kdo se odvolal, nechtěl uvést, protože podle něj bylo staženo a ani se úředně neřešilo.
ŘSD v posledních letech výrazně zintenzivnilo přípravu zbývajících úseků. Mezi Ostrovem a Mohelnicí chybí už jen posledních 10 kilometrů okolo Litomyšle, kde není územní rozhodnutí pro stavbu v právní moci.
Úsek Staré Město – Mohelnice měří 18,2 kilometru. Nahradit by měl stávající silnici I/35 mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí, která už kapacitně přestává stačit.
Společně s navazující stavbou Opatovec – Staré Město se má dálnice stavětformou PPP, tedy se zapojením financování ze soukromého sektoru a následným splácením státem. Podle aktuálního plánu chce ŘSD získat stavební povolení letos 2023, o rok později vypsat soutěž na zhotovitele a v roce 2025 zahájit stavbu. Hotovo má být v roce 2029, ještě nedávno ŘSD uvádělo rok 2028. Odhadované náklady jsou 14,4 miliardy korun.
D35 Staré Město – Mohelnice. Pramen: ŘSD
Trasa má navázat na předchozí úsek D35 Opatovec – Staré Město, který se mázačít stavět o rok dříve. Její součástí má být 1 100 metrů dlouhý tunel Maletín, na který navazuje 160 metrů dlouhý most přes údolí Mírovky. Na trasebudou čtyři mimoúrovňové křižovatky: Staré Město, Maletín, Mohelnice sever aMohelnice jih.